Vodafone
Vodafone..............waar kan ik in godsnaam beginnen..............jeetje! Prrrrrrrrrrr..........misschien begin ik van het begin!
Ietsjes meer dan een jaar geleden kwam er aan de deur een Vodafone verkoper. Hij had mooie praatjes, wij waren toen nog “groen” en dus lieten we hem binnen. Onze provider van toen was XMS, maar we wilden graag nieuwe ideeën horen op de markt van internetten en thuistelefonie. Kijk, het was een zeer aardige kerel, en zo groen zoals je was, geloof je alles wat hij zegt. Dat Vodafone van andere providers heeft geleerd en eigen verbeteringen uitvoerde. Dat ze hetzelfde boden voor minder geld en met betere en mooiere vooruitzichten. Dat er binnenkort één gezamenlijke rekening kwam voor Vodafone thuistelefonie én mobiel bellen! Helemaal geweldig aangezien beide Ger en ik klanten zijn van Vodafone mobiel. Dat er dezelfde zenders aangeboden worden door Vodafone als door XMS én! Hier komt ie! Dat er op alle zenders “terugkijken” mogelijk is!
Nou! Wow, zeiden we en tekenden direct het contract!
In het jaar dat we klant zijn bij Vodafone gaat echt van alles mis........het media kastje hapert, blijft hangen, opnames verdwijnen.......noem maar op. Na talloze telefoontjes is het modem uiteindelijk verwangen en doet zo veel beter dan ervoor. Wij blij, Vodafone blij, omdat ze ons als klant mogen behouden.
Echter, krijg ik op een gegeven moment een brief van UPC waar ze mij een nog betere aanbod doen dan Vodafone, eigenlijk an offer I can't refuse! Dus informeer ik met mensen op Facebook wat de ervaringen met UPC zijn. Sommige waren niet al te positief, maar de meesten juist wel. Volgende stap, bellen met UPC en kijken wat ze met deze mooie aanbieding bedoelen en wat er allemaal in het All-in-een paket zit. Gesprek ging vlot (bedankt mobiele telefoons voor luidspreker! Zo konden we samen het gesprek voeren!) en uiteindelijk toch maar besloten dat we voor UPC gingen. Alles zou door UPC geregeld worden, de overstap, het contact opnemen met Vodafone, alles.
Binnen een week kregen we bevestiging van beide UPC én Vodafone dat de overstappen afgerond was. Helemaal leuk! Dacht ik! Maar niet heus! Vanaf dat moment kunnen we als goed is als géén paginas openen als er al eentje open staat, hij kan sowieso bijna geen websites laden, WiFi thuis werkt voor geen meter, steeds maar “Kan geen netwerk vinden”. Dus, Wordfeuden, spelen op de computer, Facebook én Hotmail tegelijk openen gaat simpelweg niet! Zo boos zoals we iedere dag raken op Vodafone zo boos zijn we nog nooit eerder op een provider geweest! Ik ben er klaar mee! Ik kan niks, Kelvin kan zijn huiswerk niet doen, we kunnen thuis geen internet op telefoons ontvangen; alles ligt plat! En hebben wij enig contact gehad met Vodafone??? Hebben ze ons gebeld en enige moeite gedaan om ons als klant behouden??? Hebben ze dat??? NEE! Sterker nog, ze kwamen met een restant factuur van 1 euro die we binnen één week moeten betalen!
Ik zeg, Vodafone, I've got 2 words for you! Go figure them out! Stelletje losers, echt waar.....
Kom maar op met die UPC!!!! Nog een paar dagen wachten.............en dan...................het wordt duimen dat het dan wel goed gaat.......